maandag 11 januari 2010

Ding 20: Muziek online en whiskey in my mind

Meestal luister ik op zondagmorgen naar het VARA-programma "De Sandwich" .Wanneer ik bepaalde muziek aardig vind dan zoek ik even op de playlist van dit programma en weet ik de betreffende cd snel genoeg te vinden en eventueel te lenen of te kopen. Zondag hoorde ik de song "Onder in my whiskeyglas" van Koos Kombuis en met dit liedje als voorbeeld ben ik Last.fm gaan verkennen en ik kan nu al wel zeggen dat ik daar een leuke tijd heb gehad maar ook een behoorlijke kater aan over heb gehouden. Waarom? Het leuke is dat je geweldig veel muziek kunt vinden, taggen en delen en bij Similiar artists veel nieuwe bands tegenkomt. Voor muziekliefhebbers is deze site een el dorado. Kennisgemaakt dus met Ddisselblom, Klopjag en vele anderen. En de mij bekende Amanda Strydom (van o.a. Whiskey, water, weemoed) en Gert Vlok Nel kom je daar ook weer tegen. Waar ik van baal is het feit dat je songs amper kunt beluisteren, kopen is wel mogelijk, voor niks gaat de zon op! Deze keer de creditkaart erbij gehaald en met iTunes het liedje "Voete van Johannesburg" van Ddisselblom (album: The Footskaters Rock) binnengehaald. Vervolgens "Onder in my whiskeyglas" van Stef Bos/Koos Kombuis via YouTube gedownload. Navraag bij de pubers gedaan, Last.fm wordt niet gebruikt, illegale downloadprogramma's wel en altijd YouTube! Verder was ik benieuwd of het lukken zou om twee prentenboeken te downloaden voor de iPod. Het ging om 'De verrassing' en 'De rode appel' die voor €0,79 te koop zijn. http://www.wingedchariot.com/ The surprise was dat het met onze iPod nano niet kan; van sommige zure appels krijg je gewoon koppijn en echt wel zin in een borrel! Tenslotte geprobeerd om het whiskeyglas-liedje hier op mijn blog te zetten maar de melding "embedding disabled by request" blijft ons hardnekkig volgen. Jammer, soms zit het een beetje tegen maar gelukkig heb ik de kater nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten