zondag 27 december 2009

Ding 13 & taalaanwinsten

Met Google Docs documenten delen en er samen aan werken is wel handig. Voor deze cursusopdracht heb ik een tekstdocumentje gemaakt over de taalaanwinsten van 2009 (zie artikel in NRC Weekblad, 24 dec.). Enkele nieuwe woorden zijn bijv.: alcoholslot en drankslot, Boekestijntje, hennepheli, cannachopper, bonaneren, lapsperma, machocratie, meidenprik, Mama Appelsap, tacogriep, tokkietoets, wodkatampon, zwerfrook. Wat een verrijking van onze taal op mijn Kersttaalplacemat! Mijn persoonlijke favoriete nieuwe woord heb ik toegevoegd (mi kroelie) en ik heb enkele collega-collaborators (wat een wen-woord) gevraagd ook nieuwe woorden toe te voegen. Ben benieuwd naar reacties!
Verder enkele jury-rapporten voor een verhalenwedstrijd via Google Docs gedeeld met een collega. Het ziet er nu naar uit dat we het document wel delen maar onze top 3 van de beste verhalen delen we vooralsnog nog helemaal niet.

1 opmerking: