zondag 13 december 2009

Ding 12 Twitter

'Twitteren lijkt een speeltje voor veertigplussers die doen alsof ze twintigers zijn' las ik vandaag ergens op de site van Vrij Nederland. Eerlijk gezegd is het wel een heel leuk speeltje, Twitter sucks, is a big time waster, is overal, a shameless self-promoter, heeft de romantiek van de mystery links en maakt de voyeur in mij wakker. Wel een Twitter-account aangemaakt maar ik durf niet te beginnen. Dan volg ik b.v. de Drukkery op Twitter en dan lees ik dat er heerlijke appeltaart is en veel mooie boeken maar dat wist ik al. Welke boeken of welk gedicht vinden jullie nou mooi, dat wil ik wel weten! Google is begonnen met het tonen van de laatste berichten van 'gewone' internetters (ook twitteraars) binnen de zoekresultaten. Deze nieuwe functie heet 'real-time search': zoeken over wat er op dit moment over populaire onderwerpen wordt gezegd. Goed om te weten dat veel tweets door iedereen te lezen zijn. Deze 23dingen-cursus gebruik ik voor wat stijl-oefeningen, beschouwing, verslagje, gedicht en recensie heb ik al gehad, nu bezig met een colum en daar mag een ander best over twitteren!
Na deze cursus wellicht een vernieuwd blog met een betere lay-out en dan krijgt Twitter wel een plekje.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben beniewd. Wat ik erg leuk vind: de berichten uit Hans Warrens Geheim Dagboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat is je account dan Anke, of hou je dat liever voor jezelf?

    BeantwoordenVerwijderen